Skip to content

Magazyn architektoniczny : Archipelag Mobile / Kyung Jae Kim, Gregory Haley, Suah Na, Heejoo Shi i Halley Tsai

2 tygodnie ago

791 words

Dzięki uprzejmości Kyung Jae Kim, Gregory ego Haleya, Suah Na, Heejoo Shi i Halley Tsai Archipelago Mobile, propozycja planu głównego autorstwa Kyunga Jae Kim, Gregory ego Haleya, Suah Na, Heejoo Shi i Halleya Tsai, próbuje zaadresować i ulepszyć miasto z Helsinek.
Znany jako miasto pośrednie ., ich projekt przewiduje zrewitalizowaną dzielnicę South Harbour, skonfigurowaną do pośredniczenia między użytkowaniem gruntów i wody, mieszkaniami i udogodnieniami turystycznymi, ruchem portowym i przestrzenią pieszą.
Łącząc te często konkurujące ze sobą wymagania w sposób, który nie tylko pozwala, ale także zwiększa ich współistnienie, przedstawia zintegrowany model ogólnego rozwoju poprzemysłowego w ogóle, a także unikalną wizję dynamicznej dzielnicy kulturalnej w samym sercu miasta.
Więcej zdjęć i architektów.
opis po przerwie.
Planowany jako port i przystanek nad punktem, strategicznie zlokalizowany między Szwecją a Rosją, i rządzony najpierw przez ten pierwszy, a potem drugi.
aby wyłonić się jako stolica nowego państwa narodowego w 1917 r., Helsinki narodziło się jako miasto pośrednie.
Jako miasto położone w surowym krajobrazie poszarpanych linii brzegowych, wśród ekspansywnego Archipelagu, jest to także miejsce głęboko położone pomiędzy lądem a morzem.
To właśnie pomiędzy Helsinkami, które proponowane Archipelago Mobile próbuje rozwiązać i ulepszyć.
Dzięki uprzejmości Kyung Jae Kim, Gregory ego Haleya, Suah Na, Heejoo Shi i Halleya Tsai Ścieżka i archipelag dzięki uprzejmości Kyung Jae Kim, Gregory ego Haleya, Suah Na, Heejoo Shi i Halley Tsai South Harbour historycznie były kluczowe dla rozwoju Helsinek i Finlandii, jako dosłowne i symboliczne przejście między śródlądowymi odcinkami Finlandii a światem zewnętrznym przez morze.
Dziś terminale pasażerskie nadal zapewniają znaczenie portu dla regionalnej gospodarki, ale potencjał kulturowy i publiczny portu jest nadal blokowany przez te same czynniki ekonomiczne.
Proponowana reakcja na te wyzwania rozpoczyna się od ścieżki, która powstaje wokół skonsolidowanych terminali portowych i pomiędzy nimi, tworząc ciągłą pętlę otwartej przestrzeni publicznej i tras tranzytowych łączących obie strony portu jako zjednoczoną dzielnicę.
Tkanie Ścieżki pozwala jednocześnie na zszywanie nabrzeża i jego aktywności z otaczającym go tkaniną miejską w różnych punktach styczności.
Po południowej stronie portu wyplatanie na zewnątrz ścieżki w kierunku wody pozwala na rozbudowę parku Tahtitornin Vuori na dachu połączonego terminalu portowego, węzła tranzytowego i biomasy, podczas gdy po północnej stronie portu Zewnętrzny zakręt ścieżki stwarza możliwość rozbudowy tkanki miejskiej w formie nowej dzielnicy nabrzeżnej poświęconej produkcji kulturalnej.
Dzięki uprzejmości Kyung Jae Kim, Gregory Haley, Suah Na, Heejoo Shi i Halley Tsai Wzdłuż skraju Rynku Głównego, ścieżka prowadzi przez depresyjny ruch uliczny na ulicach Etelaranta i Phojoisesplanadi, aby uformować historyczny rynek ze współczesnym, zielonym sposobem ułatwia to dostęp dla pieszych bezpośrednio z historycznego centrum miasta i wschodniego krańca Esplanady.
W miarę jak ścieżka styka się z krawędzią nabrzeża, przegrody są modyfikowane w celu umożliwienia dokowania zaprogramowanych barków, które poprzez swoje migracje stają się mobilnym Archipelagiem, który nieustannie przekształca South Harbour i łączy kulturalne działania centrum miasta z różnymi innymi portami wokół miasto i jego archipelag.
W połączeniu, Ścieżka i Archipelag mają na celu rozszerzenie publicznego dostępu z miasta do nabrzeża i, w zasadzie, pomnożenie nabrzeża poprzez rozszerzenie doświadczenia nabrzeża do samej wody.
plan główny Wielki diagram sieci zielonej Helsinek Pojawiający się najpierw jako port i zatrzymujący się nad punktem między Europą a Rosją, a następnie z początkiem kolei, jako punkt wejścia i brama do większej Finlandii, historyczny rozwój Helsinek, ma swój początkowo charakteryzował się dialogiem między lądem a morzem; pomiędzy lasem śródlądowym, surowym skalistym wybrzeżem i pozornie niekończącym się archipelagiem.
W tym bogatym krajobrazie, miejska forma Helsinek pojawiła się jako mozaika kratownicowej zabudowy rozmieszczonej wokół południowego portu i mieszcząca się pomiędzy skalistymi skałami, bagnami i meandrującymi brzegami surowego krajobrazu.
W skali regionalnej proponowane przedłużenie przestrzeni publicznej jest znaczące, ponieważ South Harbour posiada wyjątkowy potencjał do połączenia centralnego parku w Helsinkach i Parku w Helsinkach.
na wschodzie, w regionalną pętlę zielonej otwartej przestrzeni.
Dodatkowo, dzięki zaproponowanemu mobilnemu archipelagowi barek, które wystrzeliwują z South Harbour, zielone palmy parków w Helsinkach mogą być fizycznie i programowo połączone z zewnętrznym archipelagiem Helsinek; ponownie, rozszerzając fiński krajobraz z powrotem na morze.
Panel propozycji historii zielonej sieci
[hasła pokrewne: domki holenderskie, Domki letniskowe Ostrowo, domki ogrodowe narzędziowe ]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Powiązane tematy z artykułem: domki holenderskie Domki letniskowe Ostrowo domki ogrodowe narzędziowe